Amikor az internet még csak kevesen kiváltsága volt, akkor még a netes reklámpiac sem számított komoly kihívónak a már bejáratott csatornákkal szemben, mint amilyen a televízió, az újságok vagy éppen az óriásplakátok voltak. Mára a dolog másképpen néz ki, hiszen mára mindenki netezik. Az ember AdWords kampány segítségével olcsón, megfizethető áron képes hirdetni azt a terméket, szolgáltatást a neten, amivel foglalkozik, amivel mindenképpen szélesebb kört képes aztán megszólítani, mintha ugyanazt a pénzt mondjuk szórólapra költötte volna. Az AdWords kampány úgy működik, hogy az AdWords mögött álló Google saját hatáskörben teríti a hirdetéseket – azok számára, akiket potenciálisan érdekelhet az, ami reklámozásra kerül. Amíg a tévében egy szárnyas betét reklámja férfiakat is elér, addig a weben (hála a Google közreműködésének) sokkal kevésbé kell számolni azzal, hogy olyanok is látni fogják ezeket a reklámokat, akiket az nem érdekel. A Google (sajnos vagy szerencsére) elég sok dolgot tud rólunk, felhasználókról; az AdWords kampány azért képes eredményes lenni, mert a keresőóriás pontosan tudja azt, hogy mit érdemes elénk tárnia hirdetések formájában, s mit nem.